If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
За питащите се какво представлява това "чудо" Алфа 159 1.8 газ/бензин!
Не знам за това, но този мотор ми харесва и няма много общо с други известни опелджийски мотори, като C20NE примерно. А не e, като да не съм експлоатирал бая видове, като се започне с "дипломната работа на Фердинанд Порше" и се свърши с туин-спарка.
Еко ,нали си наясно,че иначе тоя мотор нема шанс
Без тия екстри биелите се гънат,не ме питай откъде знам.
Обикновеното жтд е другата крайност,стрелката за температурата на водата си ходи по цялата скала чак лампата светва и нищо му няма.Две-три години карах без да работят (ама въобще) вентилаторите на големия радиатор ,докато накрая ме хвана срам и я оставих да я оправят в сервиза.
Аха,като си имаш топки е лесно....
Кофти е когато откриеш ,че кошника за да е по-лесно на хонинга са го направили със селектирани бутала и се доставят по поръчка за няма и две седмици и то само срещу неприлична цифра.
И при мен загрява долу горе за толкова време.Явно си е така.
Все повече ме съмнява, че термостатът работи коректно. Освен бавното загряване, ми прави впечатление, че при 0 гр. околна температура, климатроник на автоматичен режим, със зададена температура 22 гр. и 500 м. каране по инерция (празен ход на мотора), температурата на мотора пада от 90 на 88, според уреда.
Според мен и на 2.4 дизела при дълги спускания - да кажем 20-30 километра температурата пада под 90 градуса, но вероятно термостатът не го показва, а "държи" 90 градуса по стрелка при околна температура 0 и под нула градуса.
А мисля така, защото съм с оригинален термостат Behr сложен преди 2 седмици и докато загрее до 90 градуса при пуснато парно което се стартира мощно малко над 50 градуса загрял двигател, ако колата работи на място се вижда лек спад на температурата дори по стрелка, а при спускане, дори при 70-78 градуса загрял двигател и външна около 0 и под нула градуса стрелката си се връща от 3-5 до близо 10 градуса.
В слчая нещата са малко по-сложни, защото иде реч за електрически управляем термостат и не е много ясно, дали има проблем с него или това е в резултат от логиката на управлението.
Предстои да изследвам ситуацията.
Това в което съм 100% сигурен е, че 2.0 TS с класически термостат загрява в пъти по-бързо.
До момента имах само предположения, че термостатът не е наред, но днес вече съм сигурен.
Само при работа намясто температурата достига работната (съдено по стрелката). При всякакъв вид движение със скорост 50 - 80 км/ч. температурата пада до 60 гр. Това при околна температура 8 - 10 гр.
Има и записана грешка "electronic thermostat"
Предстои смяна. Ориентирал съм се към Behr Thermo-tronic TM 41 105.
PS:
Само не съм проверявал дали всичко това се случва при отсъствие на захранване на нагревателя му. В противен случай, може термостатът да е здрав, но причината да е в ECU - то.
Утре ще проверя и това.
Тъй и тъй имаш записана грешка,може да е неизправен нагревател,може да е кабел или друго.Аз бих откачил захранването на подгрева и бих карал два дни така да видя как работи без тази екстра.А също и едно замерване на съпротивлението и съпоставяне спрямо нов би било от полза.Не скачай на смяна преди да си локализирал проблема
За мен тази графика е перфектна,ако първия спад е от отварянето на термостата,следващите два са идеални от перките,има леко задържане на тенденцията за понижаване защото от радиатора иде бая студена течност,лятото няма да е толкова .
Не съм карал таквази кола,но моя опит със показанията на стрелките ме е научил да не им вярвам,боцкай елма и живи данни на телефона е по-сигурно. И отвреме на време проверка маркучите да не са камък точно преди да се включи вентилатора,че понякога ,макар и много рядко и температурните дават по някой градус отклонение ,скоро имах такъв проблем та сменях сензор,но стария беше изкарал 655 х.км.
Опелчето което карах на времето ползваше модула на климатика да включва перките,дано алфата ти не е с подобно решение,че тогава може да се вкараш в голям филм ,ако даде дефект.Праскаше чак авариен режим заради засечено малко по-ниско съпротивление на бобината на електромагнитния съединител на компресора и включваше охлаждането без причина посред зима без да се вижда код за грешка.
Comment